Σχολικό ημερολόγιο 2014-2015

Σελίδες

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2014

Δανειστική βιβλιοθήκη

Όσο σημαντική είναι η Παρασκευή για το δανεισμό των βιβλίων, άλλο τόσο είναι και η Δευτέρα που τα επιστρέφουμε. Δουλεύουμε ως εξής: ο βοηθός της ημέρας εκτελεί χρέη "βιβλιοθηκάριου" και κάθεται σε ένα τραπεζάκι, έχοντας μπροστά του 2 κλασέρ. Στο πρώτο, υπάρχουν σε διάφανειες τα εξώφυλλα των βιβλίων με τα ονόματα των παιδιών που τα δανείστηκαν. Στο δεύτερο, βάζουμε οργανωμένα τα φύλλα εργασίας σε διαφάνειες που γράφει το όνομα τους. Το κάθε παιδί λοιπόν που έρχεται, τακτοποιεί το βιβλίο στην θέση του, βάζει την εργασία του στη σωστή διαφάνεια  και για να δείξει ότι το επέστρεψε,βγάζει το όνομα του από το πρώτο κλασέρ και το τοποθετεί στο κουτί με τις καρτέλες.Ο βοηθός ελέγχει ότι γίνονται όλα σωστά και όταν του ζητηθεί βοήθεια από κάποιο παιδί, του την παρέχει.Οι υπόλοιποι εμπλέκονται σε ήσυχες δραστηριότητες (εικαστικά, παιδαγωγικά παιχνίδια κ.α)Όταν τελειώσουν όλα τα παιδιά, ο βοηθός παραδίδει τους 2 φακέλους αναφέροντας εάν όλα κύλησαν ομαλώς.Όταν μαζευόμαστε στον κύκλο, όποιο παιδί θέλει παρουσιάζει την εργασία  του ( σημειώνω τι λέει στο φύλλο), κάνει αναδιήγηση του βιβλίου και στο τέλος προτρέπει (ή όχι) τα υπόλοιπα παιδιά να το δανειστούν λέγοντας " Μου άρεσε/δεν μου άρεσε αυτό το βιβλίο γιατί.....και θα σας/δεν θα σας συμβούλευα να το δανειστείτε γιατί....."Η αναδιήγηση είναι σημαντικό μέσο για κατανόηση, χρήση και εξάσκηση χωροχρονικών εννοιών και χρονικής ακολουθίας καθώς χρησιμοποιούν λέξεις όπως " στην αρχή, ύστερα, μετά, πριν, στο τέλος", ενώ παράλληλα καλλιεργείται ο προφορικός τους λόγος.